Loading...

Treba sa pripraviť na dopravné obmedzenia na Huštáku

V rámci realizácie stavby OC POINT na Nám. Hurbana Vajanského plánuje dodávateľ realizovať stavebné úpravy existujúcej komunikácie. Zmeny budú súvisieť s organizáciou motorovej, pešej i cyklistickej dopravy. Úprava bude realizovaná v úseku
od križovatky s Ul. Janka Kráľa po malú okružnú križovatku pri ESC. Z uvedeného dôvodu bude doprava z Nám. Hurbana Vajanského dočasne presmerovaná na novú komunikáciu  vybudovanú okolo objektu OC POINT. Práce budú realizované od 8. augusta a potrvajú približne jeden mesiac. 

Vedenie mesta vníma situáciu v doprave ako vážny problém. Počet automobilov neustále narastá, doprava sa zahusťuje, čo spôsobuje v ranných a poobedňajších špičkách zápchy v lokalitách na Huštáku, pri bývalom areáli Slovenky, kruhovom objazde na Tajovského ulici a iných.

V predchádzajúcich obdobiach nevenovalo mesto dopravnej infraštruktúre dostatočnú pozornosť. Stavebnému rozvoju nepredchádzali dôsledné dopravné prieskumy, analýzy a opatrenia, čo sa teraz prejavuje v plnej miere. Na zlepšenie dopravnej situácie v meste sme si pred dvoma rokmi dali vypracovať kapacitné posúdenia 16 vybraných križovatiek s návrhom konkrétnych riešení. Výsledky teraz aplikujeme do technických štúdií. V dvoch alternatívach máme vyhotovenú štúdiu okružnej križovatky pri Slovenke, ako aj štúdiu realizovateľnosti zobojsmernenia komunikácie Ul. Na Troskách. V súčinnosti s BBSK a s dopravnými odborníkmi zároveň overujeme možnosti stavebných úprav okružnej križovatky na Tajovského ulici,“ hovorí primátor Ján Nosko.

Obchodné centrum OC Point sa nachádza pri vstupe do mestskej pamiatkovej rezervácie, čo je pre mesto strategický priestor. Preto pred samotnou realizáciou odborné útvary MsÚ aktívne posudzovali a pripomienkovali predkladané projekty investora. Náročnosť prostredia si vyžiadala viacnásobnú úpravu projektovej dokumentácie z hľadiska urbanisticko-dopravného  i architektonického riešenia obchodného centra.

Najväčším problémom na Huštáku z hľadiska dopravy je úrovňové križovanie intenzívneho pohybu chodcov a automobilovej dopravy na viacerých miestach, čo negatívne vplýva na plynulosť i bezpečnosť premávky. Z uvedeného dôvodu je vysoko aktuálny návrat k pôvodnému zámeru z čias realizácie ESC, a to k vybudovaniu podchodu pre chodcov a cyklistov pod malou okružnou križovatkou. Ide však o komplikované územie s  množstvom inžinierskych sietí a iných obmedzení. Mesto preto zadalo špecializovanej projektovej kancelárii vypracovanie overovacej štúdie, ktorej cieľom je zistiť, či a za akých podmienok je výstavba podchodu vôbec možná,“ dopĺňa vedúci Odboru územného plánovania a architekta mesta MsÚ Vladimír Letovanec. 

Pripravované stavebné úpravy a zmeny organizácie dopravy na Nám. Hurbana Vajanského v súčasnosti vedú k zmenšeniu plôch pre motorovú dopravu v prospech plôch pre chodcov, cyklistov a verejnú zeleň, čím prispejú aj k čiastočnému upokojeniu dopravy.

No Comments (0)

Leave a Comment

 Previous  All works Next